Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Trött = oro

Av Lena - 11 juni 2010 15:30

Usch va klen jag känner mej vid minsta motgång!

Började stämpla på A-kassan 1 juni efter 9 månaders sjukskrivning som medföljde uppsägning på mitt jobb på Bruket.
I onsdags var jag på anställningsintervju (!) och fick beskedet redan dagen efter (=igår) att jag börjar arbeta 2 augusti för PRO!!! GRATTIS till mej!!! =)

Gårdagen bestod av telefonpratande och sen på eftermiddan - o kvällen särskilt - var jag HELT SLUT ..... spänd med värk i axlar o kände mej uppblåst i magen o magkatarr gjorde sej påmind.

Hade också sovit oroligt på morgontimmarna pga magknip så det var nog flera saker som gjorde mej trött igår...

I morse vaknade jag efter en natts HÅRD sömn o kände mej trött och därmed kommer också oron: "neee, de e nog inte bra att börja jobba nu, de e nog för tidigt...???"  Blir liksom RÄDD över framgångarna och att allt flyter på så bra för mej o mitt liv nu ... ska gifta mej, har fått jobb, älsklingen har fått nytt jobb på dagtid närmre hemifrån, ungarna e friska o glada..(de e ni väl, va???) ja, ja.....

Å andra sidan så tänker jag att FÖRRA ÅRET VAR RENT BEDRÖVLIGT, hur många begravningar var jag på då??? T ex ... o sen stresen på jobbet, flytten till Gävle o pappa o kollapsen!!!

Neee, jag måste kunna njuta av dessa positiva situationer o allt bra nu som händer. Också.... Det är jag värd ...

Skulle träffa en föreningsordförande på banken för ett ärende i en av "mina" föreningar och kände att jag borde strunta i att åka ner på stan idag när jag är så trött nu - kanske ångesten kommer och jag faller ihop av utmattning som i höstas om jag åker idag...

MEN SERNI... JAG ÅKTE ÄNDÅ!!! Tänkte att "det är precis i dessa situationer jag SKA jobba mot/med ångesten o oron" ... o hör å häpna!!!! DET GICK JÄTTEBRA!!! =))

Jag fick en liiiiiiten, liten känning en stund innan kollegan kom men det gick över!!! AV SEJ SJÄLVT!!! IGEN!!!!

FANTASTISKT!!!!

Kom hem och tog itu med dammsugningen av hela huset och nu är det klart = helgledigt...

 

Kan känna mej nöjd över mina framsteg ... som ibland kommer genom små, små bebis-steg och ibland blir det Goliat-steg...

 

Tjingeling! =))

 
 
Ingen bild

sis

11 juni 2010 21:22

Men du är väl FANTASTISK!!!!!! Klart du ska glädjas åt alla framsteg o allt positivt MEN du har nog alltid varit lite orolig över vad som KAN hända o därmed inte njutit av nuet. Men sörrö sister så märker jag ju hur du förändrat tänket o verkligen skiter o vad som kan hända o gör slag i saker o fixar det så galant så galant. Blir så stolt över dig o tycker verkligen du tar goliat-steg hela tiden... ojojoj o snart är du fru Kuusinen (väl? lr blir de Johansson-Kuusinen??? nääääää) o då är ju sista biten lagt i pusslet liksom. Kärlek till dig från mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 september 2010 11:18

Ooooj, va länge sen jag skrev nu! De e ju positivt med tanke på att jag ska skriva om min ångest o dess arbete ... det har alltså inte vart nåt större problem på ett tag kan man ju tänka..... =) Igår va vi till Sundsvall till sonen och innan va jag...

Av Lena - 3 augusti 2010 16:52

 Fy faaaaan va jag är BRA! Har känt mej lite trött idag på 2a jobbardan, men ändå helt okej.... skulle GÅ till Jonas efter jobbet sen - en LÄXA!Visst ... jag förberedde mej och börjar gå ... kändes HIMLA OKEJ, faktiskt, så jag fortsatte ... och for...

Av Lena - 3 augusti 2010 16:52

 Fy faaaaan va jag är BRA! Har känt mej lite trött idag på 2a jobbardan, men ändå helt okej.... skulle GÅ till Jonas efter jobbet sen - en LÄXA!Visst ... jag förberedde mej och börjar gå ... kändes HIMLA OKEJ, faktiskt, så jag fortsatte ... och for...

Av Lena - 20 juli 2010 18:07

Idag har jag haft ångest och kännt mej orolig ... har sovit hårt o många timmar 2 nätter nu o vaknade i morse o kände att det var liksom så där oroligt... var trött trots att jag sovit.   Jag tror att det är helgen som "kommer efter" nu och att j...

Av Lena - 24 juni 2010 19:00

Ligger hemma i soffan med världens DUNDERFÖRKYLNING sen ett par, tre dar nu ... igår vaknade jag utan röst åxå! Kände mej lite piggare mot kvällen men idag vaknade jag med lite oro och dödsångest ... "varför går det inte över?", "det kommer aldrig at...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards